tirsdag 10. februar 2009

I rather wear fur then go naked....


Jeg har fått sansen for pels, har du noen gang kjent noe så varmt. Det er 15 minus ute, og det jeg fryser på er bena, for at jeg ikke har varme nok sko.
Jeg har funnet frem noen gamle pelser fra diverse bestemødre. Eller jeg har jo bare to, men hun ene har jeg arvet en deilig jakke fra, og hun andre har jeg hentet med en krage og en lue.
Nå høres det kanskje ut som at jeg er for pelsindustrien, men det er jeg absolutt ikke. Jeg er ikke for måten de ofte behandler dyrene på og i enkelte tilfeller flår de levende. Men tenk deg om at skinnstøvlene du har på deg også kommer fra dyr.
Fordelen med at jeg bruker vintage pels er jo at jeg kanskje uansett ville kjøpt med en pels? Nå bruker jeg second hand. Det betyr at jeg "redder" ett dyr med å bruke brukt;)

1 kommentar:

  1. Ganske enig med deg ja.
    Og det er Ypsilon som er stedet i dag ja? Ser veldig bra ut da, med knallblå himmel og snø/is :D

    SvarSlett